|
|||
![]() |
|||
|
“Den længste rejse begynder med et enkelt skridt.” – Lao Tzu |
|||
![]() |
|||
|
|
|||
| 29. april
2006. I 2004 var vi i Berlin, inviteret af
min svigerinde, som en "prøverejse" på en endnu længere rejse til
Thailand, som hun gerne ville invitere alle sine søskende, samt deres
respektive mænd/koner/kærester el.lign., med på. |
|||
|
30. april 2006. |
|||
|
Efter at have hvilet
os lidt og frekventeret swimmingpoolen på 3. sal, er vi klar til at
bevæge os ud i byens "heksekedel". De næste tre dage skal vi være i
Bangkok, så der er nok at tage sig til og komme rundt at se. |
|||
|
1. maj 2006. Næste dag bliver der brugt nogle timer om formiddagen ved poolen og om eftermiddagen er vi rundt at se forskellige ting i byen. Blandt andet prøver vi at køre med deres Skytrain, hvilket er ganske sjovt. Eftermiddagen bruges også på en lang og spektakulær sejltur på floden 'Chao Phraya', blandt andet i en af de specielle Longtail Boats. Vi er tilbage på hotellet sidst på eftermiddagen og går ned til poolen for at blive svalet lidt af. Igen i aften spiser vi på den samme restaurant som i går. På vejen hjem til hotellet, går vi igennem Patpong markedet og vi slutter alle sammen dagen af på hotellet med nightcaps. |
|||
![]() Sejltur på floden 'Chao Phraya' |
![]() Sejltur på floden 'Chao Phraya' |
||
![]() |
|||
|
2. maj 2006. Igen står vi op til en ny og varm dag og tilbringer det meste af formiddagen ved poolen. I dag skal vi besøge Grand Palace og det viser sig, at her er man meget påpasselig med påklædningen. Der tolereres ingen bare arme og ben, så det bliver en varm omgang for nogle af os, som "må klæde om" på stedet. |
|||
![]() Grand Palace. |
![]() Grand Palace. |
||
![]() Kommende munke i Grand Palace. |
|||
![]() Grand Palace. |
![]() Grand Palace. |
||
|
Efter besøget i Grand Palace
er det tid til lidt frokost, så vi spiser ved et gadekøkken og det
smager rigtigt godt. De er gode til det med gadekøkkener. Bagefter ser vi den liggende Buddha, som skulle være noget
helt specielt og derefter kører vi hjem til hotellet. Det er også i dag, at jeg får svinet mine bukser til, så jeg er nødt til at tage ind i en forretning der hedder 'Robinsons' for at købe nogle nye til i aften. Der er dress code dér hvor vi skal spise i aften, så det går ikke at komme med beskidte bukser. Tiden indtil vi skal spise, tilbringes dels ved poolen, dels med lidt svalende afslapning på værelserne. |
|||
![]() Den liggende Buddha. |
|||
|
Efter en spændende dag,
skal den afsluttes af med at spise et meget specielt sted. Lilly har
inviteret os alle på middag og vi skal op i Bangkoks højeste
bygning,
'State Tower', med Domen og spise i udendørs restauranten på 64.
etage. Det er et sted der er svært at beskrive, det skal ses og
opleves, men forhåbentlig kan man få et lille indtryk af det, med
billederne her på siden. Man starter med at køre med elevatoren op til 64. etage. Derefter går man ud på og ned ad en lang bred trappe, hvor det føles som om man næsten er ved at falde ud over rækværket. Det er imponerende flot. Vi starter i Sky Bar hvor vi får en aperitif, hvorefter vi får anvist vores bord. Det er lige før vi ikke kan bestille mad, så overvældende og betagende er udsigten ud over Bangkok, her oppe fra toppen. Vi får alle, inklusiv Elisabeth og Nino en aldeles pragtfuld middag med alverdens lækkerier og vi slutter af med kaffe. Det er den mest flotte, spektakulære og eksklusive restaurant i Bangkok og bagefter har vi svært ved at få armene ned. |
|||
![]() Den imponerende trappe. |
![]() Bemærk musikerne til højre i billedet. |
||
|
3. maj 2006. Så er det
sidste dag i Bangkok. Vi starter dagen i poolen, hvorefter vi tager
ud at besøge en slangefarm, som ejes af Røde Kors. Meget spændende
og meget interessant, men godt vi ikke har den slags kryb her
hjemme. Derefter runderer vi lidt i området og får blandt andet købt
lidt tøj og ikke mindst skrevet en masse postkort. I morgen skal vi videre til River Kwai, det bliver spændende. |
|||
![]() Besøg på slangefarm , her er det cobra slanger. |
|||
![]() Endnu en "sundowner" på Hotel Oriental. |
|||
![]() |
|||
|
4. maj 2006. I dag skal vi rigtig tidligt op. Vi bliver hentet af bussen allerede klokken 06:30, så der skal morgenmaden være overstået. Vi skal op til River Kwai, hvor vi skal bo indtil den 6. maj, hvor vi skal tilbage til Bangkok. Undervejs til vores
hotel, 'River Kwai Village Hotel og Jungle Resort', gør vi holdt
mange steder. Det første er ved en stor kirkegård for de allieredes
krigsfanger, som døde under bygningen af 'Dødens Jernbane', som går
fra Thailand til Burma. Det er den største af sin slags i Thailand. |
|||
![]() De allieredes kirkegård. |
![]() Broen over floden Kwai. |
||
![]() "Dødens Jernbane". |
![]() 'River Kwai Village Hotel og Jungle Resort.' |
||
|
5. maj 2006. I dag skal vi så en tur til
noget der hedder Hells Fire Pass. Det er et sted på den 418
kilometer lange "Dødens Jernbane", hvor fangerne havde hugget sig
vej gennem nogle voldsomme klipper, udelukkende med hammer og
mejsel. |
|||
![]() Nightcaps i de smukke møbler. |
|||
![]() |
|||
|
6. maj 2006. Nu er det sidste dag ved River Kwai og formiddagen tilbringes ved poolen for en sidste gang. Klokken 14:30 kommer der en bus som skal køre os til Bangkok Domestic Airport, en køretur på ca. 4 timer. Herfra skal vi flyve til Phuket klokken 21:15, hvor vi skal tilbringe den næste uge, udelukkende med at slappe af ved stranden. Flyveturen til Phuket varer ca. 1 time og i lufthavnen bliver vi hentet af en minibus, som kører os til vores hotel, 'Mom Tri's Boat House', hvor vi er fremme omkring klokken 23:00. Her får vi lige sluttet dagen af med en øl, inden vi skynder os i seng. |
|||
|
7. maj 2006.
|
|||
|
Efter en tiltrængt nattesøvn,
kommer vi ned til et flot morgenbord, med udsigt ud over Kata Beach.
Hotellet ligger helt ned ved strandkanten, med en rigtig flot udsigt
ud over stranden og bugten. |
|||
| Strandlivet er den rene luksus. Vi bliver serviceret af hotellets beach boys, som serverer alt mellem himlen og jord: isvand, frugt, kolde vaskeklude osv. You name it. Det er simpelthen det rene driverliv, så vi kan komme lidt til hægterne. | |||
![]() |
|||
|
8. maj 2006. Om eftermiddagen tager vi ind til Patong Beach,
hvor Elisabeth og Nino bor. Vi har en hyggelig eftermiddag og får
også handlet lidt forskellige småting. Nogle af os får nye briller, andre får nogle nye
bukser, alle er glade og tilfredse. |
|||
![]() Nogle af receptionsgæsterne. |
|||
|
9. - 12. maj 2006. Nu går dagene med at slappe af
på stranden, besøge de små "byer" der ligger lige rundt om hjørnet,
handle lidt tøj. Ikke at forglemme, er vi også ovre med vores
vasketøj, som kan hentes allerede dagen efter, de kan noget i
Thailand. På et tidspunkt tager vi en bus ind til Phuket, en meget
langsom og mere end dræbende affære, så det var ikke nogen
fornøjelse. |
|||
![]() På vej til underholdning. |
|||
|
I dag bliver der hentet
vasketøj og det lykkes mig at sende mail hjem. Senere tager vi til
Patong for at hente briller og alle er glade og tilfredse. De passer
perfekt og koster kun en brøkdel af hvad de koster herhjemme. |
|||
| Senere tager vi tilbage til hotellet, hvor vi skal have afskedsmiddag. Efter sigende har hotellet Phukets bedste restaurant og vi får et fantastisk bord helt ned til vandkanten. Som om det er bestilt, kommer der pludselig et flot fyrværkeri og aftenen slutter af med, at Elisabet og Nino fortæller, at de er blevet ringforlovet. | |||
|
12. maj 2006. Sidste dag på Phuket. I aften flyver vi tilbage til Bangkok, hvorfra vi skal videre til København senere i nat. Desværre bliver flyet til København forsinket 3-4 timer og det er ikke specielt morsomt midt om natten. Endelig, klokken 04:35 letter vi med kurs mod Danmark og efter 10 timer og 40 minutter lander vi i København. Det er dejligt at være hjemme igen. |
|||
|
|
|||